igniter v návaznosti na indukčním snímači
tyto ignitery jsou v rozdělovači napojeny na snímací prvek indukčního typu a řízení zapalování je čistě mechanické (pomocí odstředivé + podtlakové regulace), tedy zcela nezávislé na ECU. A naopak jsou to právě indukované impulzy v primárním vinutí zapal. cívky (signál otáček), kterýžto je zde pro ECU rozhodnou vstupní veličinou pro ovládání vstřikovačů a dalšího managementu motoru...
Následuje přehled některých (nejvíce používaných) typů igniterů se kterými se lze setkat v našich končinách nejčastěji :
pozn.: v rámci jedné model. řady může být osazeno více variant (provedení) igniterů, vždy v závislosti na typu(objemu) motoru, proto v tomto přehledu jest opakovaně uvedeno u některých modelových řad vícero typů zapal. modulů...
vnitřní struktura J207 ( kontrola tohoto igniteru ZDE )
___________________________________________________________________________________
No ignition (KE Laser / Mazda 323 1.6L Turbo) | | Print | |
Injectronics has experienced a number of times, technicians fitting the incorrect parts to Ford / Mazda 1.6L Turbo distributors causing no ignition. The distributor looks like it has 2 ignition modules but in fact are 2 sensors. The top sensor in a Mitsubishi J911 and it is called the G sensor. It has 2 terminals marked 'B' for battery power supply and 'G' for G sensor, which provides a pulsed earth as the distributor turns. The bottom or lower module is only a terminal block and does not have any electronics in it. It is a direct connection to the inductive wheel sensor and windings and provides a terminal block for the wires going out of the distributor to the ignition / knock control module mounted on the drivers side ground. Technicians often fit the J117 module in place of the terminal block (as it looks identical) from non turbo distributors which will not operate. To check if the correct module / terminal block is fitted, check there is continuity from the pick up winding terminal to the wire connection terminal on both sides of the module / terminal block. _________________________________________________________________________ Dostal jsem dotazy na zapojení a možnost odzkoušení právě u této turbo verze, avšak neměl jsem zatím "tu čest" s touto závadou, natož se tímto zapojením prakticky zabývat, proto alespoň předkládám teoretický obecný popis k proměření a otestování jednotlivých komponent zapalování : když jsem po tom pátral, tak jsem narazil na tu servisku výše, kde upozorňují, že mohlo(může) dojít při opravě k omylu a instalaci zapal. modulu J117 na místo terminálového bloku - pozice 5 - (což je pouze propojovací redukce bez elektroniky, která propojuje snímač s řídícím modulem klepání ), ... každopádně dle zapojení spíná zapal. cívku modul klepání (knock controller) do něhož je přiváděn otáčkový signál ze snímací cívky (pick-up coil) rozdělovače...tudíž v rozdělovači žádný koncový snímač (igniter) není - jde pouze o dva snímače: horní modul ( G sensor ) .Předně to chce vyčíst chybové kódy závad, neboť ECU monitoruje signál ze snímače J911 i zapal. cívky a v případě závady uloží ch. kód 03 / resp. 01 |
vyčtení závad bez originální diagnostiky lze zapojením LEDky do příslušné zdířky 6 pinového diagnostického konektoru (pohled ze strany vodičů) a zároveň ukostřením zeleného jednopinového konektoru... určitě si to někde na netu najdete podrobněji ...
.
kdo může, ověří si signály osciloskopem a sleduje změnu napětí (průběh signálu) při startu, ale to doma asi u každého nepůjde... přesto zde ještě pro úplnost uvedu i průběh signálu ze spodního indukčního snímače (pick-up coil ), který "krmí" přímo řídící modul klepání
pozn. přesto-že tento záznam pochází z mazdy323BW1.6i , troufám si říct, že bude i v případě verze osazené turbem průběh tohoto signálu identický ...