dílenský postup kontroly J207
Dílenský postup kontroly u rozdělovačů osazených igniterem J207 (J208) v případě, kdy při startu nedochází k přeskoku jiskry.
Pro přiblížení širšímu okruhu "badatelů" si dovolím vložit to podstatné z jednoho krásně technického emailu, který mi přišel a odpověď na něj (je to docela dopodrobna včetně barev vodičů a třeba se to bude hodit i dalším :)
Mám mazdu 323 rok výroby 1986 benzin vstřikování objem 1,6litru.
... Přestala mi jít jiskra. V rozdělovači je namontován Igniter J207 vypadá jako ten na Vašich stránkách. https://igniter.estranky.cz/
Jsem elektromechanik dá se říct že elektrice rozumím ale nemám žádné podklady podle kterých bych mohl definovat co je špatné.
Igniter J 207 v rozdělovači s podtlakovým a odstředivým regulátorem předstihu má tři svorky označené jako B+, C+, A.
Podle plánku co mám k dispozici by měl být silný černý drát s bílým pruhem přívodem + z baterie a je v autě připojen na indukční cívku.
Z indukční cívky vede žlutý drát se zeleným pruhem na kontakt C+ igniteru. To mi sedí se zapojením vodičů v autě. Na kontakt A igniteru vede slabý bílý drát s černým pruhem asi z řídící jednotky ale nevím zda je to napájení pro igniter nebo nějaký výstup z igniteru pro řídící jednotku.
Na kontakt B+ ignitoru vede taky černý drát s bílým pruhem podle všeho je to asi napájení + pro ignitor.
Poznámka: Žlutý drát se zeleným pruhem a černý drát s bílým pruhem jsou u rozdělovače napojeny dvoupólovým konektorem. Slabý bílý drát s černým pruhem asi z řídící jednotky je napojen u rozdělovače v samostatném jednopólovém konektoru.
Při proměřování napětí voltmetrem jsem naměřil na kontaktu B+ napětí +12Vproti kostře mororu . Ma kontaktu C+ napětí také asi +12V (i při startování) a na kontaktu A jsem nenaměřil nic. Nevím zda pól C ignitoru má pouze spínat na kostru nebo zakmitávat aby rychlým kmitáním vytvořil delší jiskru. Nevím k čemu je kontakt A ignitoru zda je to vstup nebo výstup z ignitoru. ...
... "Rád vám pomohu, bude-li to v mých silách. Každopádně Františku Vás musím pochválit, neb takto konkrétně popsaný postup měření jsem ještě asi nedostal - je vidět, že do toho děláte :o)
Takže přílohou posílám nějaké schéma a postupy z manuálu, který mám k dispozici. Je to sice na americkou verzi, od roku 1988, ale mělo by to být hodně podobné až na nějaké drobnosti, které nás nyní nezajímají...každopádně barvy vodičů sedí (ten žluto zelený jak píšete by měl být spíše žluto modrý - ono to tak někdy vypadá spíše dozelena - je to zub času...ale to je nepodstatný detail )
Tak jak jste to naměřil máte obě napájecí napětí na cívku i igniter vpořádku. Během startu Vám napětí na C+ nepoklesne, tudíž jen tímto se zužuje možná závada prakticky "pouze" na igniter, zap. cívku a nebo snímací cívku rotoru (viz obrázek 323BF HEI - zvýrazněno červeně )... podle pravděpodobnosti závady platí to pořadí jak jsem to napsal . Nejčastěji odcházel igniter.
Hodnoty cívky (u sekundáru vcelku nic neříkající :o) uvádějí:
Primary 0.72-0.66 Ohm
Secondary 6-30 kOhm
Ten kontakt A (resp. slabý bílý drát s černým pruhem) zapojený do ŘJ motoru zprostředkovává informační signál, žel nemám k tomu více informací. Dle zapojení a popisu jde o kladné 12V napětí generované z ŘJ a měřitelné jen při běhu motoru (možná i při odpojeném konektoru -to nevím, můžete to zkusit...) každopádně při zaplém zapalování uvádějí napětí menší než 1,5V viz obrázek 323BF ECU (označeno červeně).
Záporná strana cívky připojená na C+ ignitoru je normálně spínána na kostru pouze je tam vnitřním provedením igniteru využíváno omezení proudu.
Tak zkuste a případně se ještě poptejte :o) Taky si myslím, že v ŘJ bude uložen kód závady 01zkoušel jste to vyčíst?, ne že by to něco na věci měnilo , spíš pro zajímavost. ..."
Vzorové průběhy napětí primáru a sekundáru Mazda 323BW 1,6i