převzato z diskuse http://www.skodafavorit.cz/index.php?show=forum&tema=5507&page=30
v textu dále červeně zvýrazňuji tvrzení která korespondují s mým prozatimním zjištěním, nebo smýšlením :o)
Tzv. bioetanol :-) ) Předností motorů spalujících bio-etanol je podobnost jejich technologie se standardními zážehovými motory. Rozdílem je jen tvrdší materiál, použitý k výrobě ventilů a ventilových sedel, a specificky naladěné víceparametrické zapalování, které se dokáže přizpůsobit aktuálnímu poměru směsi bio-etanolu a benzinu v palivové nádrži. Další technickou „finesou“ motoru na bio-etanol je úprava bloku válců. Protože motor na bio-etanol se v chladném počasí hůře spouští, dostal Flexi-Fuel motor systém předehřívání, který problémy se studenými starty eliminuje a zaručuje snadné spouštění i při teplotách hluboko pod minus patnáct stupňů Celsia. Milým překvapením je určitě i to, že při jízdě na bio-etanol se z výfuku automobilu line příjemná nasládlá vůně....
No, vpodstate me zajima jen to, jak ten vysoky podil lihu v palivu reaguje s ruznymi materialy, ktere se bezne pouzivaji u motoru neuzpusobenych pro E85. Primereny kompresni pomer a uprava davkovani paliva + zapalovani vyplyva uz z vlastnosti, ktere jsi tu popsal, ale neni mi uplne jasne jak se chovaji bezne materialy jako slitina zinku ze ktere je karburatork, mosaz a vselijake druhy oceli ve styku s timhle zazrakem. Na co je potreba tvrdsi material ventilu a uprava bloku motoru?
Vzdy jsem si myslel, ze to to musi byt hlavne korozi odolne materialy a ze nemusi mit nejakou vetsi pevnost ve srovnani se svymi petrol- only sourozenci
Nejde jen o pevnost. Líh hůře maže,respektive téměř nemaže. Já mám BMM,takže mám elektrické čerpadlo. Odešel mi komutátor(totálně vyžraný,uhlíky jako ukousané) Možná to bylo normální,možná ne. Nevím.Podíl lihu v benzínu do 30% považuji za bezpečný pro všechny motory.Líh ovšem likviduje po delší době benzín,nasává(absorbuje vodu),způsobuje větší opotřebení oleje, opotřebení vstřikovacích trysek,tvrdnutí plastů,pryže. Možná i zkracuje životnost katalyzátoru a další a další. V Brazílii kvůli energetickým plodinám každoročně padne 325 000 hektarů pralesa. Je to až tragikomické: západní ekologisté, kteří svět dotlačili k biopalivům, tím nesou odpovědnost za zánik „zelených plic“ planety včetně životního prostředí orangutanů, nosorožců, tygrů... Něco podobného ostatně známe i z Česka: přírodu a krajinu devastují „ekologické“ větrné elektrárny, obludná monstra, která ve skutečnosti nepohání vítr, ale dotace.
... U nás, je to zatím dalo by se říci, novinka.
A vážený pane, když jste tak zběhlý v oboru, tak zajisté víte, že jisté motory které spalují bioetanol, nebo přesněji bionaftu, docela slušně poráží na čtvrtmíli i Lamborghini. Zajisté, můžete namítnout že to není pravda, ale viděl jsem to na vlastní oči a to mi asi nevymluvíte. ...
Omyl. Upravené auto na E 85(případně E0-E 100) má vyšší výkon,ovšem o 30-35% větší spotřebu. Neupravené má pouze tu spotřebu a výkon možná tak o 1kw ve vyšších otáčkách.Etanol nás tedy určitě nespasí,leda tak debila Bursíka(a už vůbec ne Etanol z potravin)Auta na líh pohání dotace
...s tím o tom Bursíkovi, s vámi souhlasím, je to kretén kterej si hraje na to, jak ho extrémně zajímá příroda ale hlavně ho zajímá jak si co nejvíc nahrabat, asi jako všechny naše "zástupce". Ale myslím si, že tato diskuze je k ničemu, protože naši plechoví miláčci jsou stvořeni pro benzín, takže od E85 ruce pryč, nemá to cenu.
Opsáno odjinud
Ačkoliv ropné koncerny budou ještě dlouho pumpovat černé zlato z hlubin země, existuje nepsaný globální konsenzus, že je nezbytné snížit spotřebu ropy. „Zlá“ ropa je závažně odpovědná za znečišťování životního prostředí, špatný vzduch, nemocnost a především – za klimatickou katastrofu. Díky bohu našlo lidstvo východisko z této katastrofy: obnovitelné rostlinné zdroje, jako je palmový olej, kukuřice, sója nebo cukrová třtina, které budou vyhřívat naše domy, osvětlovat naše nákupní střediska a pohánět naše automobily s pohonem čtyř kol a s klimatizací. Skleníkové plyny bude možné významně redukovat, když budou naše auta jezdit na bionaftu, kde produkce CO2 odpovídá množství, které rostliny předtím v sobě vázaly. Země bez vlastní těžby ropy se stanou nezávislejší, drobní zemědělci získají příjmy, protože budou moci prodávat své energetické plodiny na světovém trhu. Chudé země náhle zbohatnou, protože svou energii, sklízenou na poli, budou moci nabízet v celém světě.
To všechno je jedna velká globální lež! Ve skutečnosti je už samo označení „bioenergie“ vědomou manipulací. Předpona sugeruje, že produkty jsou pěstovány ekologickým a k životnímu prostředí šetrným způsobem. Pojem „agrární energie“ popisuje daleko přesněji ničivé procesy, které jsou spojeny s průmyslovou zemědělskou produkcí energie.
Agrární energie nezachrání klima, ale zničí deštné pralesy, savany a mokřiny a tím klimatickou katastrofu ještě dodatečně prohloubí. Drobní zemědělci a původní obyvatelé budou brutálně vyháněni ze své půdy. Jako konkurence k produkci potravin prohloubí agrární energie světový hlad a stane se sociální rozbuškou. Průmysl genetických manipulovaných plodin sní o konečném globálním průlomu a připravuje společně s ropnými, automobilovými a chemickými koncerny globální energetický kartel, který dostává miliardové subvence. Ačkoli už dnes pracují ve jménu agroenergetického boomu statisíce etanolových a palmových otroků, není v žádném případě dosahováno větší nezávislosti na ropě.
...A jak jsem psal, výkon zůstal TÉMĚŘ zachován, to znamená, že výkon těch aut o nějaké to procento klesl, ale ne víc než o pět procent, což je zanedbatelné u těchto vysokoobjemových motorů...
VÝKON NEKLESÁ.LÍH MÁ SICE NIŽŠÍ VÝHŘEVNOST,ALE MÁ ZASE 2X VÍC KYSLÍKU. MÁ TÉŽ VYSOKÉ VÝPARNÉ TEPLO(lepší plnění motoru) A samozřejmě nižší emise.Ale negativa zásadně převažují.Jsou mnohem lepší biopaliva než etanol. Můj Favorit dosáhne stejné maximálky ,jak na čistý benzín,tak na i na E 100 ---------------------------------------------------------------------------------
zdravicko jak koukam tato diskuze krapet umrela tak ji skusim ozivit. Nechci zakládat nove tema tak to pisnu sem.
Protoze v zari doslo ke zruseni spotrebni dane u paliva E85 a jeho cena je 14.9 na litr tak mne napadlo upravit karburatorovyho favorita na toto palivo Ted jej testuji ale zajimaly by mne vase nazory jednak k tomu palivu a jednak k upravam auta a zda nekdo z vas na to jezdi ci to skousel a nebo jezdil na ruzne smesi ethanolu a benzinu
Motor zda se ani upravovat nemusis.Od zitrka zacinam jezdit na E85 v pomeru s N95 1:1 Na jare az se otepli zkusim jit az do 3:1.Jsem sam zvedavej jak to pojede,na spotrebu apod. Zajimave prispevky ohledne tohoto tematu ma na racingforum.cz clen johnny.v Vlastni S-Octavii 1.6 bez jakkykoliv uprav.Ma najeto jiz pres 33000km a bez potizi. http://racingforum.cz/viewtopic.php?f=12&t=883&start=20 />
Panove karburatoristi, opatrne s tim E85.
Doporucil bych nabrat jen par litru do kanystru a nejdriv to vyzkouset nekde za vsi na opustene silnici, protoze jsem presvedcen o tom, ze to pojede VELMI spatne, neb karburator je narozdil od vstrikovani hloupy a nema zpetnou vazbu na lambdu.
Nejsem si jist, jestli je BMM jednotka natolik ucenliva, aby byla schopna alespon v closed loop rezimu udrzet lambda ~1 i na E85, ale karburator s nejvetsi pravdepodobnosti nebude fungovat ani pri castecnem ani pri plnem zatizeni, zatimco u strikacky je sance, ze pojede spatne jen na plny plyn
Mimo notoricky zname nizsi vyhrevnosti a vetsiho merneho skupenskeho tepla ma E85 taky uplne jine smesovaci pomery k dosazeni labmda 0,85 - 1 (kde se smes pri standardnim nastaveni palivoveho systemu normalne pohybuje) nez ma benzin, takze aby to nejak rozumne na karburatoru fungovalo, bude treba dat obrovske hlavni trysky na 1. i 2. komoru, upravit obohacovac, upravit akceleracni pumpicku, dost mozna i zvetsit trysku volnobehu atd.
Na seriovem motoru to nema prazadny smysl, ostatne ani na upravene atmosfere prilis ne, a i kdyz se to naladi poradne, bude to uz z principu veci zrat o priblizne 30% vic nez na benzin, coz vyvazi o 30% nizsi cenu a zustanou jen starosti s ladenim.
Ale vyskousejte to to, treba se mylim a motyka vystreli
///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
Odkazy na stránky a fóra:
http://garaz.autorevue.cz/viewtopic.php?f=829&t=801859&st=0&sk=t&sd=a&start=270
http://oleje.cz/forum/viewtopic.php?t=2458&postdays=0&postorder=asc&start=30
http://www.mazdaclub.cz/msgboard_posts.php?topic_id=48114&lang=cze
cizí: www.hybrid-synergy.net/ Planet E85 etanol.nu
Fórum stránek Ey95.COM :
///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
zmínky o provozu MAZD na E85 ze světa... švédské fórum : Mazda Miata MX5 -91 spustit několik set mil na něco málo přes 40% E85 bez problémů a plně lambda regulace i při zatížení zcela originální, a nyní další válcované několik set mil v BTR stát také převeden na absolutně žádné problémy s právě běží v létě z pochopitelných důvodů nepotřebují žádnou pomoc studený start. Car: Mazda 626 2.0 1997a
Nádrž pojme 60 litrů. Včera jsem se zaplnily 28 litrůE85 a 21 litrů BF95. Kdyby směsi jako předtím v 1 / 3 možná. Bylo to asi 10 litrů vlevo. 28/60= 47%. 28/60 = 47%. Znamená to, že mám asi 55%E85 v Mazdan nyní. To funguje opravdu dobře ve skutečnosti! Vůbec žádné problémy....
Komentáře
Přehled komentářů
It's very straightforward to find out any matter on web as compared to textbooks, as I found this paragraph at this site. quiro.munhea.se/map3.php sullivan family leksaker
persdap.se
(persdap.se, 19. 10. 2020 7:49)
Hi there! Someone in my Facebook group shared this website with us so I came to take a look. I'm definitely loving the information. I'm book-marking and will be tweeting this to my followers! Outstanding blog and excellent design. persdap.se/map33.php kanelfyllning till kanelbullar
tumphati.se
(tumphati.se, 18. 10. 2020 22:02)
I like what you guys are up too. This sort of clever work and coverage! Keep up the excellent works guys I've added you guys to my own blogroll. tumphati.se/map12.php fiber till ethernet
bränna fett och bygga muskler aperca.se
(aperca.se, 18. 10. 2020 19:57)
Hello, Neat post. There is a problem along with your web site in web explorer, may test this? IE nonetheless is the marketplace chief and a large section of other folks will miss your fantastic writing due to this problem. fiagh.aperca.se/map3.php bränna fett och bygga muskler
dehllap.se
(dehllap.se, 18. 10. 2020 11:56)
Wow, this paragraph is fastidious, my sister is analyzing these kinds of things, so I am going to convey her. dehllap.se/map34.php urinvägsinfektion känns som mensvärk
persdap.se
(persdap.se, 18. 10. 2020 1:51)
I like the valuable info you provide in your articles. I'll bookmark your weblog and check again here regularly. I am quite sure I will learn lots of new stuff right here! Good luck for the next! persdap.se/map27.php singer heavy duty overlock
schoolsoft plusgymnasiet uddevalla munhea.se
(munhea.se, 17. 10. 2020 21:52)
hello there and thank you for your info – I have definitely picked up something new from right here. I did however expertise a few technical issues using this website, since I experienced to reload the web site many times previous to I could get it to load properly. I had been wondering if your hosting is OK? Not that I'm complaining, but sluggish loading instances times will sometimes affect your placement in google and could damage your high-quality score if ads and marketing with Adwords. Well I am adding this RSS to my email and could look out for a lot more of your respective exciting content. Ensure that you update this again soon. cents.munhea.se/map1.php schoolsoft plusgymnasiet uddevalla
azilopar.se
(azilopar.se, 17. 10. 2020 5:04)
I was recommended this blog by way of my cousin. I'm no longer certain whether this publish is written by means of him as no one else recognize such special about my problem. You are incredible! Thank you! azilopar.se/map10.php mältat havre köpa
marc jacobs klocka prisjakt aperca.se
(aperca.se, 17. 10. 2020 1:21)
Hi my family member! I want to say that this post is amazing, nice written and come with almost all vital infos. I would like to look more posts like this . veini.aperca.se/map1.php marc jacobs klocka prisjakt
benmmdi.se
(benmmdi.se, 16. 10. 2020 10:44)
Hi, i think that i saw you visited my site so i came to “return the favor”.I am trying to find things to improve my site!I suppose its ok to use a few of your ideas!! benmmdi.se/map2.php fakta om kolhydrater
rengГ¶ra badtunna i plast munhea.se
(munhea.se, 16. 10. 2020 4:48)
Hi, of course this article is actually nice and I have learned lot of things from it about blogging. thanks. compe.munhea.se/map8.php rengГ¶ra badtunna i plast
dehllap.se
(dehllap.se, 15. 10. 2020 23:45)
You actually make it appear really easy along with your presentation however I find this topic to be actually something which I think I'd by no means understand. It kind of feels too complicated and extremely large for me. I'm looking forward on your subsequent publish, I will try to get the hang of it! dehllap.se/map39.php bra skor att stГҐ i
oreiep.se
(oreiep.se, 15. 10. 2020 10:11)
This is really interesting, You are a very skilled blogger. I've joined your rss feed and look forward to seeking more of your excellent post. Also, I've shared your web site in my social networks! oreiep.se/map7.php krans i hГҐret
bmw m3 front aperca.se
(aperca.se, 15. 10. 2020 7:40)
Hi there to every one, it's really a nice for me to pay a quick visit this website, it contains useful Information. helmp.aperca.se/map5.php bmw m3 front
sasilu.se
(sasilu.se, 15. 10. 2020 1:17)
Hello there, just became aware of your blog through Google, and found that it's really informative. I am gonna watch out for brussels. I'll be grateful if you continue this in future. Numerous people will be benefited from your writing. Cheers! sasilu.se/map9.php uppgifter om fГ¶retag
oreiep.se
(oreiep.se, 14. 10. 2020 9:28)
Fine way of telling, and pleasant piece of writing to take information on the topic of my presentation topic, which i am going to deliver in school. oreiep.se/map19.php michael kors cindy axelremsväska
sasilu.se
(sasilu.se, 13. 10. 2020 18:39)
I believe that is one of the most significant information for me. And i am happy reading your article. However want to commentary on some general issues, The website style is great, the articles is in reality excellent : D. Excellent process, cheers sasilu.se/map19.php det händer i stockholm
benmmdi.se
(benmmdi.se, 13. 10. 2020 5:23)
My partner and I stumbled over here by a different web page and thought I might check things out. I like what I see so i am just following you. Look forward to looking into your web page again. benmmdi.se/map12.php apelsinhud pГҐ lГҐren
azilopar.se
(azilopar.se, 12. 10. 2020 11:42)
Link exchange is nothing else but it is just placing the other person's blog link on your page at proper place and other person will also do same in support of you. azilopar.se/map30.php frisör storgatan strängnäs
dubbdäck till ford focus aperca.se
(aperca.se, 12. 10. 2020 2:55)
I enjoy reading an article that will make men and women think. Also, many thanks for allowing me to comment! tread.aperca.se/map6.php dubbdäck till ford focus
sullivan family leksaker munhea.se
(munhea.se, 19. 10. 2020 14:44)