Příběh jednoho xedose9
Na druhou stranu by ale nevznikl tento názorný postup, díky němuž vidíte, že se nakonec k závadě můžete dopracovat i jinak ... cca 3roky zpětně mi přišel dotaz ohledně problémů s xedosem, který už se dlouho řešil různou výměnou dílů a dotazy na fórech, takto jsem tehdy mazďákovi odpověděl a pak to celé začlo :o) *** Ahoj mazďáku. Máš možnost měřit na autě multimetrem ? Předpokládám, že jo. Takže Ti zkusím dát vždycky nějakou otázku typu jaké je napětí tam a tam a poté co mi to změříš budem dle výsledku měřit dál... souhlas? Pokud to bude možné budu se snažit Ti vždy ve schématu přesně označit kde máš co měřit a dle časových dispozic odpovídat jak jen to bude nejdříve možné . Jen se Tě chci ještě zeptat jestli když nejde ta jiskra jsou svíčky mokré či suché. Od toho začnem. Jo a prosím Tě napiš ještě JMZko Tvého autí.
misak

> multimeter mam ale moc sa v elektrike nevyznam takze zmerat nieco viem.

" > oba 11,67V " ... " K tomu cos naměřil - ty napětí jsou O.K., takže pokud startuješ, máš tyhle dvě napětí vpořádku a nejde Ti ani jiskra, ani vstřikování, tak zkusíme jak je na tom relé paliva a napětí palivové lišty...zatím ještě můžeš změřit jestli máš na odpojeném 6pin. konektoru rozdělovače na některém pinu napětí 5V při IG ON a písni jakou má barvu jeho vodič".
"> nameral som 5.04 V na hnedo-bielom kably..
" > vsetky napetia na rozdelovaci a vstrekovacej liste su OK.
> cerpadlo cvakne a sici ked ho premostim v diagnostickej zastrcke.
> motor stale nejde natocit."
" Podle obrázku jsi měřil na zapojeném konektoru(ech) soudě podle toho, že jsi naměřil 11,67V i na tom žlutém vodiči - to je dokonce mnohdy výhodnější. Do obrázku jsem Ti doplnil tedy všechna jednoduše měřitelná napětí, tak jak by jsi je měl naměřit(resp. už jsi většinu naměřil :o) ale ještě prověř kostry - nejlépe při zátěži žárovkou podle popisu u obrázku... vypadá to ale podle všeho, že přívodní napětí jsou vpořádku. To napětí na liště vstřikovačů je taky O.K. "
" V tom případě ještě zkusíme omrknout napětí přímo na PCM ... zatím ještě změř odpor snímače klikové hřídele (konektor je vprostřed rozvodových krytů) a už si klidně můžeš udělat taky místo kolem PCM (tu najdeš uvnitř auta vespod a vzadu středového panelu - konektory jsou dost blbě přístupné, takže si ji asi pak pro měření budeš muset celou vyšroubovat... no uvidíš sám)
Jestli budou i u PCM kostry a napájení vpořádku, tak půjde zřejmě o stejný případ jako jsem nedávno pomáhal řešit, tedy vadnou PCM.
" > nasiel som 3 pinovy konektor kabel vedie zhruba do stredu krytu rozvodov ale tam som nenameral ziadny odpor. PCM mam uvolnenu fakt je tam zly pristup ...
" To je určitě on, žádný jiný třípinový tam není (když tak pošli foto) ale jestli tam je zelený, modrý a šedý vodič tak je to on. Multimetr si nastav na rozsah 2kOhm (2000ohm) a na odpojeném konektoru měř (na tom přívodním konektoru co vede zespod od snímače) mezi zeleným a modrým vodičem. Pak konektor zapoj a změř to znovu přímo u PCM ( nejdříve si od ní odpoj všechny konektory )mezi piny 4H a 4E.podle obrázku. A pak změř veškeré ukostření a napájení PCM. Uvidíme až to poměříš, tak už budeš stejně vědět co tomu je
" > cav misak :) premeral som ten snimac otacok klukovky a nemal ziadny odpor tak som ho vymontoval ocistil a poklepal a zacal davat odpor.auto chytilo na brnk.
takze zly snimac...
" ... opravdu mě to těší, protože jsou lidé kterým můžeš chtít poradit sebevíc a stejně to k ničemu není, protože mají svou hlavu a řeší si to po svém... příp. pak ani nedají vědět... na Tvém případě mě zaujalo to , žes na fóru už asi třikrát něco na autí sháněl a pokaždé něco jiného... tohle mě prostě na opravářích a servisech štve, protože když něco nevím tak to přiznám a nemůžu si přece dovolit tvrdit "je vadný rozdělovač, PCM, nebo cokoliv jiného jen tak - bez řádného proměření...
tahle Tvá závada by měla být pro každý průměrný mazda servis dením chlebem, takže možná kdybys to dal rovnou do značkového servisu , tenhle problém bys neřešil. Ale nevím jak to tam u vás chodí... Každopádně máš můj obdiv, že ses do toho tak zakous... "