Přehledy dle JMZ (VIN)
jaký tester / typ kabelu (rozhraní) zvolit k připojení pro diagnostiku přes tovární tester lze odvodit i dle výr. čísla karoserie ... (zkrytý text pro mou potřebu :o)
Připojení WDS testeru na modely Mazda se zážehovými motory
Model | VIN | Typ diagnostické zásuvky |
121 ZQ | Všechny | 16pinový kolík |
Tribute (CU) | Všechny | 16pinový kolík |
Demio (DW) | Do ………… 318782 | 17pinový kolík |
Demio (DW) | Od ………… 318783 | 16pinový kolík |
323 (BJ) | Do ………… 399999 | 17pinový kolík |
323 (BJ) | Od ………… 400000 | 16pinový kolík |
626 (GF) | Do ………… 439049 | 17pinový kolík |
626 (GF) | Od ………… 439050 | 16pinový kolík |
626 (GW) | Do ………… 208842 | 17pinový kolík |
626 (GW) | Od ………… 208843 | 16pinový kolík |
Mazda6 (GG,GY) | Všechny | 16pinový kolík |
Premacy (CP) | Do ………… 151176 | 17pinový kolík |
Premacy (CP) | Od ………… 151177 | 16pinový kolík |
MPV (LW) | Do ………… 107752 | 17pinový kolík |
MPV (LW) | Od ………… 107753 | 16pinový kolík |
Xedos 9 (TA) | Do ………… 399999 | 17pinový kolík |
Xedos 9 (TA) | Od ………… 400000 | 16pinový kolík |
MX-5 (NB) | Do ………… 199999 | 17pinový kolík |
MX-5 (NB) | Od ………… 200000 | 16pinový kolík |
B-série | Všechny | 17pinový kolík |
E-série | Všechny | 17pinový kolík |
Připojení WDS testeru na modely Mazda se vznětovými motory
Model | VIN | Typ diagnostické zásuvky |
121 ZQ | Všechny | 16pinový kolík |
323 (BJ) | Všechny | 17pinový kolík |
626 (GF, GW) | Všechny | 17pinový kolík |
Mazda6 (GG,GY) | Všechny | 16pinový kolík |
Premacy (CP) | Všechny | 17pinový kolík |
MPV (LW) | Od ………… 200000 | 16pinový kolík |
B-série | Všechny | 17pinový kolík |
E-série | Všechny | 17pinový kolík |
***
CAN - Controller Area Network, tj. "lokální síť řídících jednotek" původně vyvinul Bosch pro řídící systémy automobilů, v posledních letech se využívá v i průmyslové automatizaci řídicích systémů, senzorů a akčních členů, fyzicky jde o tzv. "kroucenou dvoulinku", která propojuje CAN kompatibilní řídící jednotky. Podobně K-vedení propojuje všechny diagnostikovatelné řídící jednotky. pozn.: na adrese 19 lze diagnostikovat CAN (viz dokumentace). pozn.: CAN neslouží pro automobilovou diagnostiku a dosud není ani specifikován jednotný formát zpráv, jedná se o proprietální komunikaci v romci daného výrobce automobilů
SAE J1962 - standard vydaný organizací SAE pro layout konektoru pro všechny OBD-II kompatibilní adaptery
ISO 9141-2 - Jednodrátový asynchronní protokol 9.6 či 10.4 kbps ve vozech s ISO rozhraním (Chrysler a evropští + asijští výrobci). Zprávy protokolu odpovídají normě SAE J1850, avšak fyzické rozhraní je odlišné. Bitový formát protokolu je shodný se sériovým portem počítače, ale pro svou specifickou rychlost a napěťovou úroveň potřebuje pro připojení PC počítače konvertor-převodník. Je nutný pomalý handshake o rychlosti 5 bps pro inicializaci počáteční komunikace s ISO interfacem ŘJ.
ISO 14230-4 neboli KWP2000 - "Keyword Protocol 2000" - novější verze ISO 9141-2 protokolu, umí mmj. použít rychlou inicializaci namísto 5bps handshake
SAE J1850 PWM - dvoudrátový protokol s pulsní šířkovou modulací (PWM - Pulse with modulation) 41.6kbps používán ve vozidlech Ford. Nazývá se i "Ford SCP" protokol
SAE J1850 VPW - jednodrátový protokol s proměnnou šířkou pulsu 10.4kbps používán ve vozidlech General Motors, nazýván také "GM (Class 2)"
K-Line L-Line - diagnostické K vedení, a také asynchronní sériový protokol (no clock line)
******** Konektor OBD (16 pinů, samice - female) na vozidle
.
**************************************************************
Which pins contacts should be present on the connector?
Different pins on the connector are used by different manufacturers. There are 5 pinout combinations within the standard, each of which uses a specific communications protocol. These are listed below:
Protocol | Connector pins used |
J1850 VPW | 2, 4, 5, and 16, but not 10 |
ISO 9141-2 | 4, 5, 7, 15 (see below) and 16 |
J1850 PWM | 2, 4, 5, 10 and 16 |
KWP2000 (ISO 14230) | 4, 5, 7, 15 (see below) and 16 |
CAN (Controller Area Network) | 4, 5, 6, 14 and 16 |
Note: For ISO/KWP2000 communications, pin 15 (L-line) is not always required. Pin 15 was used on earlier ISO/KWP2000 cars to "wake-up" the ECU before communication could begin on pin 7 (K-Line). Later cars tend to communicate using only pin 7 (K-Line).
Rover and MG cars: We have noticed that many Rover and MG models do not have pin 5 (Signal Ground). This can prevent some diagnostic tools from 'powering up' where they use pin 5 as the ground for the circuitry.
What are each of the pins used for?
The pins are used as follows:
Pin | Use |
2 | J1850 Bus+ |
4 | Chassis Ground |
5 | Signal Ground |
6 | CAN High (J-2284) |
7 | ISO 9141-2 K Line and ISO/DIS 14230-4 |
10 | J1850 Bus |
14 | CAN Low (J-2284) |
15 | ISO 9141-2 L Line and ISO/DIS 14230-4 |
16 | Battery power |
Additional pins may be wired on your car - these may be used by manufacturers for other purposes.
Which protocol is used by each manufacturer?
As a rough guide, the protocols are generally found on cars from the following manufacturers:
Protocol | Manufacturers |
J1850 VPW | General Motors, Chrysler |
J1850 PWM | Ford models to 2003 with EEC-V engine management system, this includes: Ford Cougar (all UK models), Ford Puma (1.6 and 1.7), Ford Fiesta Zetec models to 2003, Ford Mondeo Zetec models to 2003, Ford Focus to 2003 (and some of the newer Ford-based Jaguars, e.g. S-Type) |
ISO / KWP | Most European and Asian manufacturers, e.g. Alfa Romeo, Audi, BMW, Citroen, Fiat, Honda, Hyundai, Jaguar (X300, XK series and X-Type), Jeep, Kia, Land Rover, Mazda, Mercedes, Mitsubishi, Nissan, Peugeot, Renault, Saab, Skoda, Subaru, Toyota, Vauxhall, Volkswagen (VW), Volvo |
CAN | Ford 2004+ Fiesta, Fusion, Mondeo, Focus models Most new models from approx. 2004 - CAN must be used for EOBD engine diagnostics by all manufacturers by 2008 |
***-------------------------- at the Mazda car
| used in Mazda's produced after 1996
|