jako konkrétní příklad chyb. kódů následuje souhrn kódů závad pro motorovou diagnostiku u 323BG (1989-1994)
kód | počet bliknutí | význam - popis kódu | vstup/výstup | poznámka | |
02 | 2x krátké | Ne - signal / HÚ každého válce | vstup | snímač v rozdělovači(4pulzy během 2ot.klik hř.) | |
03 | 3x krátké | Ge - signal / HÚ 1. válce (pouze u DOHC) | vstup | snímač v rozdělovači(1 pulz během 2ot.klik.hř.) | |
08 | 8x krátké | Airflow meter | vstup | Odměřování vzduchu - klapkový snímač - (potenciometr) | |
09 | 9x krátké | Water thermosensor | vstup | Teplotní snímač chladící kapaliny | |
10 | 1x delší | Intake air thermosensor | vstup | Teplotní snímač nasávaného vzduchu | |
12 | 1x delší 2x kratší | Throttle sensor ( pouze u ATX ) | vstup | Snímač škrtící klapky (potenciometr) | |
14 | 1x delší 4x kratší | Atmospheric pressure sensor ( v ECU ) | vstup | zabudován uvnitř ŘJ motoru | |
15 | 1x delší 5x kratší | Oxygen sensor | vstup | Lambda sonda /nemusí se jednat jen o závadu lambdy, možná je i např. netěsnost sběr. výfuk.potrubí, nezápal ve válci, závada na motoru ...atd... | |
17 | 1x delší 7x kratší | Feedback system | vstup | Regulační"smyčka"přerušena (systém zpětné vazby otevřen) / možné příčiny podobně jako u kódu 15... | |
25 | 2x delší 5x kratší | Solenoid valve ( pouze u BP ) | výstup | k regulátoru tlaku paliva (odpojení podtlaku při teplém startu) | |
26 | 2x delší 6x kratší | Solenoid valve (purge control) | výstup | ventil odvětrání pal. nádrže (k nádobce s aktivním uhlím) | |
34 | 3x delší 4x kratší | ISC valve | výstup | střídou řízená cívka volnoběžného ventilu - otočné šoupátko | |
41 | 4x delší 1x kratší | Solenoid valve/VICS ( pouze u DOHC) | výstup | změna průřezu(objemu) sání u DOHC-systém blíže popsán od speedyho na: http://www.323f.cz/vics.htm |
Pozn. : pokud je ECU zaznamenáno více chyb. kódů, pak jejich indikace bude probíhat vzestupně(... 03 09 17 34 ...), mezi jednotlivými kódy jsou zařazeny pauzy vždy stejně definované délky a až do ukončení diagnostického módu (přerušením ukostření na pinu TEN v DZ) se načítání jednotlivých chyb. kódů neustále ve stejném pořadí opakuje
Příklad vyčtení chybového kódu lambda sondy tovární diagnostikou:
nebo tady pomocí mého "rychlobastlu", který až na číselné zobrazení umí to samé a signalizuje kódy závad z PCM pomocí bzučáku a 3barevné LED (červená při IG ON, oranžová za běhu motoru). Dále lze provádět monitoring spínačů a lambda sondy - resp.krajních stavů tzn. bohatá - chudá směs (to pomocí zelené LED ). Z ABS kódy vybliká modrá LED a lze si odzkoušet palivové čerpadlo (sepnout relé) ...